Barcelona med guttungen

by

Guttungen er en bygutt. Han leser kart, vet hvor vi skal. Gamle turistfeller blir gjort om til sjeldne skatter. Det er helt gull. Vi ble aldri trøtte av museene. Vi holdt på å få heroknekk både her og der. Men vi ble aldri lei. Bare bena ble det. Så vi klarte ikke prioritere. For eksempel den dagen vi skulle til Picasso og få med oss Miro og samtidsmuseet. Glem det. Fordi at for å komme dit må man gå forbi zoologisk og geologisk museum. Og sånt gjør man bare ikke. Man kan ikke gå glipp. Litt glipp er lov.

Vi har sett Barcelona fra lufta, fra wire, fra undergrunnen, fra sjølinja, gjennom menneskenes historie, gjennom religionshistorien, arkitekturens historie, gjennom sjøfartshistorien, til fots, til lands, høyre del og venstre del. Alle bydeler. Og vi har bygd sandslott.

Barcelona er fantastisk,  men Oslo er best. Vil du se flere bilder fra Barcelona?
2009 Barcelona fb 387

6 kommentar to “Barcelona med guttungen”

  1. vaarloek Says:

    barcelona ER fantastisk! litt som min barca-tur med studiefolk; masse gåing og museer og smale gater og Gaudi over-fette-alt😛 helt utrolig at en person kan sette SÅ mye merke på en by. fra brosteinene til katedralen som aldri blir ferdig. vilt.

  2. kvinnekongen Says:

    Jeg synes den er ganske lik New York i miniatyr, på mange sett. Men jeg klarer ikke helt sette fingeren på det. Litt at bydelene er så definerte og særegne. Litt at byen har liksom har alt.

    Gaudi er helt makeløs. Som sjefen min sier: Hva skulle vi gjort uten gale folk?🙂

    Dette ble nok ganske lik en studietur, ja. Jeg har vært i Barca før med en venninne og da var det mer shopping og utelivet som fristet. Det er jo drømmeferie. Men åtteåringen skal pent få lov til å geleide sin mor gjennom flere storbyer. Man må liksom skjerpe seg litt, da.

  3. Prosalosa Says:

    Tror dere gikk mer grundig til verks enn meg, men jeg forelsket meg likevel i Barcelona. Tror det har med gatene og gjøre, det var helt nydelige gater! Selv om man blir sliten av å gå:)

  4. chicida Says:

    te quiero, barcelona!

  5. kvinnekongen Says:

    hahaa. formidabel låt😀 Favoritt❤ En smule mer smakbar enn paperboyzzz sin.😛

Legg igjen en kommentar

