ekstrapappa

by

1130 mamma? naboen vår er min ekstrapappa.

1131 hmm. er han det? nå kommer trikken. kan vi snakke om dette i kveld?

2054 mamma. husker du det vi snakket om til morningen i dag? vi skulle snakke om naboen og om han er min ekstrapappa?

2055 ja det ja. hva skal jeg si? jeg synes man først er ekstrapappa når man bor sammen. naboen bor ikke hos oss, så jeg synes ikke naboen er ekstrapappa. er du enig i det?

2056 nei. det blir ikke riktig. for pappa er fortsatt pappa og han bor jo ikke sammen med oss. så det kan ikke være det som har noe å si.

2057 nei. ser poenget ditt….

2058 men gutten min… jeg og naboen er barndomsvenner. vi var kjærester da vi var små og vi er absolutt nære venner nå. men.. men.. vi er altså ikke… vi har ikke… det er en forskjell på kjærester som planlegger en fremtid sammen og …. to mennesker som har sitt på hver sin kant, men er glade i hverandre… skjønner du? nei? nei…

2059 inntil videre er naboen vår venn, din venn også. men du ønsker deg altså en ny ekstrapappa?

2100 ja! (blanke øyne)

2101 akkurat ja. hvor lang tid har jeg på meg da? du vil ha en før høstferien allerede?

2101 latter. hadde ikke vært så dumt, mamma.

2102 såpass, ja. da får dere komme dere i seng da, så jeg kan legge en plan.

2103 NEI! hahaha. jeg kan vente litt lenger.

8 kommentar to “ekstrapappa”

  1. mykstart Says:

    🙂 Jeg er helt enig med gutten! Ja til naboer som ekstrapappa! Han argumenterer godt.. og siden dere er gode venner.. Ja!

  2. kvinnekongen Says:

    Jeg innrømmer at han tar innersvingen på meg, og man kan jo være litt raus med sånne begreper. Det er bare det at naboen burde kanskje ha et ord med i laget?

  3. ohlalacestlavie Says:

    Fornöyelig lesing🙂

  4. avaritia3 Says:

    haha, smart gutt.

  5. kvinnekongen Says:

    yupp🙂 (Men jeg kan alltid redde meg inn med «leeeggetiiid».)

  6. mykstart Says:

    Det er bare å fortelle naboen at sånn er det med den saken.🙂 For gutten din er det nok en trygghet bare å vite det oppe i hodet sitt. Om naboen er en kul fyr så sier han ja til en slik invitajon.

  7. kvinnekongen Says:

    guess what. Jeg fulgte opp saken og spurte hva det kom av at barn ønsker seg ekstrapappaer. Svaret: De gidder å spille wii. Det vil aldri mammaer.

    Hmfff.

    Naboen er informert. Nå får vi se da🙂

Legg igjen en kommentar

