Det er sommer, fortsatt.

by

… og dette er ikke en statuspost. Tror jeg.

Bortsett fra at vi er halvveis. I sommeren. Som vi lever for.
Og det betyr dommedag.

Det er enda ikke for sent og snu eller endre kurs. Jeg har fortsatt returrett. Fortsatt feriepenger igjen. Jeg kan benytte meg av klarsynet som dommedager har for vane å ha som følge.

Regnskapet sier følgende:

De dagene man klarer å begynne dagen før man står i kantina på jobb å tapper kaffe, er sjedne. Men om sommeren er det alltid et par.

De dagene man klarer å begynne dagen før man står i kantina på jobb å tapper kaffe, er sjeldne. Men om sommeren er det alltid et par.

– Tid alene. Jeg har sett Erykah Badu.

Hun var en gjest kun - og nu er hun borte

Hun var en gjest kun - og nu er hun borte

-Familien min har tatt ny form. Stellebordet er ute. Sprinkelsengen står nå kjelleren. Bleieomsetningen er ubetydelig. Vi bruker ord når vi kommuniserer alle sammen. Vi er lykkelige. Vi er oss. Vi er så forskjellige! Vi er også like.

Så jeg har begynt å stable ungene mine i høyden, mens jeg venter på den optimale arealløsningsideen

Så jeg har begynt å stable ungene mine i høyden, mens jeg venter på den optimale arealløsningsideen

-Min tilværelse preges av alt for mange ledninger. Jeg kan bli så bærbar og trådløs jeg bare vil. Av en eller annen grunn er jeg mer tilknyttet og anhengt enn noen sinne.

(Han kan ikke se sine egne vinger)

(Han kan ikke se sine egne vinger)

– Jeg er en snekke som tøffer litt bedagelig og selvtilfreds innenfor skjærgårdens trygge favn. Det er deilig.

– Det er ferie nå. – Jeg hadde på følelsen av at noe kom til å skje…

– Ingen ferieforslag passet vår form.

Gutter er infrastrukturalister - Jenter er relasjonister

Gutter er infrastrukturalister - Jenter er relasjonister (når minsten er inne og spiser, sniker nabojenta seg ut og overtar.)

Håper guttungene kommer hjem før dette begynner å likne et juletre

Håper guttungene kommer hjem før dette begynner å likne et juletre

– Og så fant båten oss. Jeg skal være kaptein med hvit kapteinslue. Guttungene skal ha hvite Jean Paul Gaultier luer. Vi skal ha redningsvester. Vi skal legge til. Vi skal gå på oppdagelsesferd. Grille på svaberg. Kapteinen skal ta ankerdram. Vi skal si ting som styrbord, babord, kast loss, slipp dreggen. Vi skal hilse – på alle båter som kjører forbi. Rulle sammen flagget klokken ni.

Så det vi har nå er forventninger.

Og jeg skal tøffe rundt i fjorden. Og fortelle mine sønner at de er gamlelosens sønnedattersønnedattersønner.

Fakta er.
at når eldstemann så det var høytalere i forkabinen på hver side av et kabinett, i båten som skal være vårt hjem, sa han:

mamma! der er det faktisk høyttalere. Det må jo bety at platespillerne er der inne!

holy hell. I’ll be dayumd. Visst har jeg allerede gitt dem noe som er deres eget.

Legg igjen en kommentar

