Christine Dancke

by

Christine DanckeDu visste kanskje ikke at vi nå leverer Kvinnekonger på døra? Jovisst. Det gjøres. Og dette gjør vi takket være dagens kvinnekonge: Cristine Dancke.

Skal jeg snakke for meg selv og politiske stortingsvalg har jeg det som vane og satse på periodens nykommer. Partimessig altså. Jeg har selvsagt ikke vært så dum at jeg har gitt min stemme til Kystpartiet, selv om partiets navn appellerer stort. Neida, de stemmene kan brødboksene ta seg av. Men jeg har forsøkt mye annet rart. Jeg setter lite pris på sperregrenser, så jeg gjør mitt for at små partier også kan være store partier. Nok om det.

Tror nok ikke jeg har stemt SV noen gang. Kanskje én gang hvis ikke jeg tar feil. I et bydelsvalg/kommunevalg. Men jeg er naturligvis tilhenger av at de rødgrønne skal fortsette. Det har vært et merkbart skifte og en stødigere politikk, enn jeg kan huske, de foregående periodene på lang lang tid kunne oppdrive.

Cristine Dancke er altså i en helt annen liga, enn mange, når det kommer til politikkering. Hun står på for saka, som man sier i det såkalte SV partiet. Og nå er hun jammen hjernen bak en splitter ny innovasjon. Jeg vippet litt i analysen om jeg skulle kalle den en incremental innovasjon eller radikal innovasjon. Men siden innovasjonen åpner for nye systemer, nye prosesser og nye produkter er jeg ikke snauere enn å kalle det en radikal innovasjon: Vi er nå kapable til å levere kvinnekonger på dørstokken, din lokale festival, det sentrumsnære  kaffebrenneriet.

Hvem som helst kunne gjort det. SV gjorde det først. Dancke holder i trådene. Se hvordan her:

sv_magasin-1

Stikkord:

Legg igjen en kommentar

