hei hadet

by

20:42 I did not think u had a guy, but u must, good! I got me a princess so no worries. U are nice, i love your laugh!

20: 49 I am really glad you do! I can’t fit someone into my life. It is crowded over here with the boys and everything expected of a girlfriend an all. I’m happy, man. I am glad you are too.

21:01 Nice! Advice, don’t beat a guy to death with how much you love your boys. As we know this already.

21:50 I don’t fancy your perspective.

22:19 Be alone then

Ekser kommer i alle former og farger. Dette er noe vi alle vet. Jeg har en eks jeg fortsatt elsker. Jeg har et knippe jeg kan ta en lunsj med og fortsatt holde på maten med og et par jeg skulle ønske jeg kunne sende tilbake til kambrosilur. Disse kategoriene vil jeg tro er ganske allmenngyldige og du er velkommen til å benytte disse, neste gang din nye kjæreste ber deg fortelle litt om dine tidligere forhold.

Men så er jeg en av disse heldige doiene som også har en eks som ikke vil la meg være i fred. Og jeg liker å være i fred…

Jeg er ikke ute etter råd eller vink. Jeg er inneforstått med saksgangen og det er lite jeg kan gjøre med denne kleggen. Meldingene tikker inn jevnt og trutt. Uansett om jeg ikke svarer på et halvt år, ber om at han slutter å melde… there is no end to it. Kjent historie.

Det som likevel er fascinerende er den innbildte definisjonsmakten denne mannen tror han har over meg. Han tar rett og slett utgangspunkt i hvilke forventninger han vil at jeg skal ha til meg selv. Et eksempel er tilgjorte velmenende råd som i effekt definerer hva han synes jeg ikke har, hva jeg gjør feil eller hvordan ting egentlig skal være jamfør normalen. Råd som skal gi meg en løsning på mine problemer som jeg selv ikke anser som noe problem. I samme sekund adresserer han et kunstig fokus i en spesialsydd diskurs, som har til mål å invadere mitt tankesett om min adferd og mitt liv. Min innerste kjerne av self.

Selvutnevnte rådmenn er det værste jeg vet. Å gi meg råd i større livsvalg er en svært høytidelig oppgave. Ja, jeg har jo allerede en liten sjekkliste for bakhodet når jeg skal velge hvem jeg vil vende meg til i en vanskelig sak. Disse kriteriene er:

  1. tillit til at personen vil meg godt
  2. en overbevisning om at personen ikke «snakker for sin syke mor». Med det mener jeg dersom personen strever med dilemmaer som likner mine, og lar sin egen kontekst tåkelegge den situasjonen jeg ønsker å be om råd i.
  3. at personen ikke har egeninteresser som gjør at den situasjonen jeg ønsker hjelp til å analysere, lett kan dreie i feil retning på feil grunnlag
  4. at jeg anser personen som klok

    Det skal innmari mye til for at en eks kommer seg helskinnet gjennom disse kriteriene. Det skjer ikke, for å si det sånn.

    Disse punktene er for omfattene sånn de ser ut i dag. De må forenkles. De må gjøres om til kraftfulle slagord. Helst på rim. Bokstavrim, lydrim og nødrim.

    1. Slik at invaderende menn ikke tror de kan komme her og stikke fingeren i min te.
    2. Slik at jeg på to sek kan uttrykke til slike folk hvor sinnsykt langt ut på jordet de er hvis de prøver å gi meg råd i nasjonens delikate anliggender. faen ass. hold fred.
    3. Du også, dumme p.diddy og kneipen r. kelly. Pisspreik. Samma ulla.

    Legg igjen en kommentar

