Kvinnekongen konkurrerer

by

Tordenbloggen omtales som årets største og minst seriøse bloggekåring. Hjorthen står bak denne kåringen og han har organisert det hele ut i fra en cupmodell hvor en kongress av bloggere med noe fartstid (som regel) gir stemmer i kommentarfeltet, i tillegg til at man kan avgi stemmer i en poll.

kvinnekonge16Kvinnekonger er et lite spebarn i den store og veletablerte bloggeverden. Hjorthen og Virrvarr er anerkjente store blogger som skriver ut i fra et fortreffelig menneskesyn om alle mulige fortreffelige ting. De er som den nye mannen i ditt liv når du tenker: «Vent litt, han er altfor god til å være sann, men det er ingenting som skurrer.» Da er det jo ubeskrivelig gøy at nettopp disse to mener at Kvinnekongeprosjektet ikke var en dum idé.

Virrvarr nominerte denne bloggen (takker!) til Tordenbloggkåringen, og dette er godordene Hjorthen bruker om Kvinnekongene i introduksjonsteksten🙂

«Vi har skrytt av bloggen og bloggeren før – nå gjør vi det igjen. Kvinnekongebloggen har eksistert siden april, så vi snakker her om en forholdsvis fersk blogger. Hun skriver at «En kvinnekonge er omtrent det samme som en kjempeskrulle… Kvinnekonger er overbevist om at det fortsatt er noe å lære om kvinners ulike kjønn og kjønnssystem. ». Etter å ha fulgt bloggen en stund tenker vi at dette handler om å trekke frem kvinner som er viktige i kraft av sitt kjønn, og noen ganger de som blir viktige på tross av det. Ikke et prosjekt for sveklinger!»

Hey! Fin intro. Det gir dog en liten gjenklang fra læreren på barneskolen, ungdomsskolen, vgs og universitetet: «Fin idé, Kvinnekongen, men det er mulig du gaper over for mye… » For en tullete ting å si.. ikke sant? He, he.

Ja, dette var jo så hyggelig at jeg ser det som en naturlig fortsettelse å lime inn flere hyggelige ting folk sa om Kvinnekonger i kommentarfeltet til Tordenbloggen:

Hanne: «Kvinnekonger – det er helt innlysende at noen som bruker begrepet kvinnekonger fortjener stemmer.»

Saccarina: «Dette må være den vanskeligste puljen så langt, det er bare kvalitet hele veien. Derfor legger jeg bare inn en stemme på Kvinnekonger, fordi jeg har mistanke om at den vil få langt færre enn den fortjener.»

Virrvarr: «Hun er kul. Hun er smart. Hun er original. Hun er sprakende fantastisk. Hun er dronningkonge med Cyndi Lauper-hår og alle verdens kvinnelige opprørerere og akademikere som en hær bak seg. Kvinnekonger er i en skala for seg selv. Oh, forelskelse.»

Avil: «Kvinnekonger får stemme, fordi ho er feminist. Hoho.»

Kamikaze: «Egentlig kan man ikke velge fire blogger av disse og si at de er bedre enn de andre, men jeg skal prøve likevel. Jeg gir kommentarstemme til Kvinnekongen, fordi jeg elsker bloggen og prosjektet, og hvis jeg fikk lov hadde jeg gitt alle stemmene mine til henne.»

Kristin: «Og heia Kvinnekonger. Godt å lese, gode videoer, flotte kåringer av kvinnekonger og rett og slett et bra påfyll.»

Bharfot: «Kvinnekonger: Fordi hun gjør sitt for å vise at å være kvinne kan være både relevant og irrelevant for hva og hvem man blir.»

Schweigaard: «Kvinnekonger. Fordi hun er konge. Og kvinne. På en gang.»

Minneapolise: «Det samme er kvinnekonger som får siste stemme. Jeg får lyst å heie på kvinnekonger, det er noe med holdningen hennes og navnet og alt som bare er herlig tøft og forfriskende. Go kvinnekongen!»

~SerendipityCat~: «Kvinnekonger – ganske ny for meg, men som gjør meg sint og glad»

Disse bloggene ga også kommentarstemmer: Bellatrix, Jokke og Undre.

Og hva gir du meg? Kvinnekonger klarte å karre seg videre i konkurransen! Ikke dårlig det!? Takker i bøtter og spann fint folk, for stemmer og fine ord.

Stikkord: , , , , , ,

2 kommentar to “Kvinnekongen konkurrerer”

  1. Imelda Says:

    De grådige saluterer deg!

  2. kvinnekongen Says:

    Hrrra, Hrrrra!!!

Legg igjen en kommentar

