Tips til Gründer

by

Fra et forbrukerperspektiv kan man spørre seg om det er en tilfeldighet at Kvinnekonvensjonen (og Barnekonvensjonen) er i vinden. Forbrukersamfunnet setter sluttbrukerne i høysetet og samtidig innrømmer dem deres unikhet og særegne rettigheter, ene og alene ut i fra det faktum at særegne ulikheter representerer nye markeder. Forbrukersamfunnet trenger naturligvis nye markeder for å kunne puste og for å kunne vokse. Og forbrukersamfunn må vokse, eller så vil de kollapse.
Unikhet og særegne rettigheter omfavnes av feminister og andre ymse som meg selv. Individualisme omfavnes av fridemokrater og andre egoister i sine skalkeskjul. Det er kanskje to sider av samme sak. Men konsekvensen er at der hvor vi før trengte én vaskemaskin til mor, far og barn = kjernefamilien. Trenger vi nå minst to. En vaskemaskin til mor og en til far. Om ikke lenge trenger antakeligvis også hvert barn hver sin vaskemaskin, for at barn ikke lenger skal segregeres ut av det voksne samfunnet, men ta en rettmessig del av det og realisere sin egen egenhet. Med sitt egetdefinerte barnevaskepulver, selvsagt.

Kunnskapssenteret.com

Stikkord: , , , , , , , ,

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s


%d bloggers like this: