Dagens kvinnekonge: Kristin Oudmayer

by

Bokomslag til Kristin Oudmayers bok "Fordi jeg fortjener det?Det er med stor glede at jeg i dag kårer en kvinnekonge laget av hel ved. Kjære Kristin Oudmayer. Som har sluppet sin bog og i dag er det fæst! Gratulerer!

Fordi jeg fortjener det?

Kvinnekongen Kristin Oudmayer er 35 år og har jobbet i 17 år i psykiatrien og spesialisert seg på barn som pårørende av psykisk syke. Hun blogger på curlylife.com og følges på Twitter som: @vrangest

I løpet av et knapt år har Kristin Oudmayer jobbet frem boken Fordi jeg fortjener det? som innholder nesten 50 historier formidlet av folk som har vært berørt av mobbing.

Å fortelle mamma om mobbing

Da den 6 år gamle datteren til Oudmayer overraskende innrømmet for moren sin at hun opplevde mobbing på skolen, slo smerten ut i et engasjement som kom til å utfordre omverdenen til å se mobbing i øynene på en ny måte. Oudmayer skrev om sin personlige situasjon i sin blogg og fikk enorm respons. Mange hadde vonde opplevelser å fortelle.

«Vi har kunnskap, men mangler innsikt»

…skriver Oudmayer i Mobbebloggens første innlegg. Bloggen Den store mobbebloggen ble opprettet kun for å drive i land dette bokprosjektet. Over 200 historier samlet Oudmayer inn gjennom ulike sosiale medier. Innlegg ble til i ulike blogger og også sendt inn via Twitter og Facebook. Flickr ble også benyttet i den massive mobiliseringen.

Individfokus kan gi ny innsikt

Gjennom å ta tilbake individfokuset og la stemmer som vanligvis ikke kommer til orde, høres, sørger boken for nettopp det Oudmayer manglet da datteren hennes hadde det vondt. En kilde til felles innsikt. En hjelp til å konfrontere situasjoner vi ikke har råd til å snu ryggen til. Et verktøy for alle.

Kvinnekongelige ferdigheter

Kvinnekongene kunne ikke la være å legge merke til Marias kommentar i Marias Metode:

«Når jeg leser boken slår det meg også at det må et grepa kvinnfolk til for å favne og ta vare på så mange ulike mennesker, vise deres tillit verdig og holde tungen rett i munnen i den konstante og kontante strømmen av tilbakemeldinger og meninger som Oudmayer har fått i prosessen.»

Se Kristin Oudmayer og Kristin Halvorsen i intervju på God morgen Norge, TV2.

Anmeldelser

Les andre medbloggeres anmeldelser av boken Fordi jeg fortjener det? En bok om mobbing, håp og ansvar.
~SerendipityCat~
Virrvarr
Marias Metode

Gratulerer, Kristin!

Kvinnekongene er voldsomt stolte over vårt nye tilskudd og gleder oss til festen i kveld, kl.19 den 18.februar på M3 i Oslo.

Kristin Oudmayer er dagens kvinnekonge!

Stikkord: , ,

5 kommentar to “Dagens kvinnekonge: Kristin Oudmayer”

  1. dropsofdreams Says:

    Gratulerer Kristin!

  2. mariasmetode Says:

    Ingen tvil om at Kristin Oudmayer er en ekte Kvinnekonge!

    Er det ikke fantastisk at slike mennesker finnes rundt oss, hele tiden, til tross for at det ikke alltid er lett å få øye på dem?

    Det har vært lett å få øye på Kristin; hun behersker sosiale medier til fingerspissene. Det er jo ingen hemmelighet at hun var min personlige favoritt ved kåringen av Årest Digitale Superheltinne! (No offense, Elin). Få har laget vei i ukjent terreng på en så god måte som det Kristin har gjort.

    Som jeg har tenkt på mange ganger; det er få som kunne ha gjort det Kristin har gjort. Det kreves spesielle evner. Jeg antar at hun har fått smake motstand og Jante, hun også.

    Gratulerer, Kristin! Må du leve lenge i landet!

  3. Line Konstali Says:

    Ingen over, ingen under og ingen vedsiden! Jeg har lagt merke til hennes engasjement og gir det min fulle støtte og sympati!

  4. Unik bok om mobbing: Fordi jeg fortjener det? « Marias Metode Says:

    [...] Kvinnekongen [...]

  5. ~SerendipityCat~ » Jeg har lest…”Fordi jeg fortjener det?” (Kristin Oudmayer) Says:

    [...] Lokki MariasMetode Kvinnekongen Hanne LK Kjenner du til flere som har anmeldt boka? Legg igjen et hint i kommentarfeltet da vel! [...]

Legg igjen en kommentar

Følg

Få nye innlegg levert til din innboks.

