Vel framme

by

09-27

Vi har fått en ny nabo. Som mange på Løkka, gjør han et beskjedent forsøk på å skjule sin særegenhet. Men bråk er det aldri. Det er lyd der. Lyd som tar en del plass, men ingenting kommer ut og det tror jeg vi skal være glade for. Fordi denne naboen får med seg alt som skjer. Og denne naboen synes det mest naturlige og rutinemessige er helt ute av sync og det merkeligste som noensinne har skjedd.

Jeg prøver for eksempel å fortelle ham hver morgen at det er sånn man kler seg når man skal på jobb. Man skal være pen i tøyet og legge litt ekstra omtanke i hvordan man presenterer seg selv. Jeg kan se at naboen reagerer i vantro og synes jeg er langt over gjennomsnittet av hva en kan forvente. Da må jeg innrømme at jeg kan bli litt irritert og sender noen spisse blikk tilbake.

Stikkord:

Legg igjen en kommentar

Følg med

Få nye innlegg levert til din innboks.

