Cyndi Lauper: ‘Bring ya to the Brink’

by

Cindy LauperCindy Lauper

Cyndi Lauper er kvinnekongelig! Skulle jeg brukt alle døgnets timer på stylen min (ca 48 timer i et kvinnedøgn), så skulle jeg valgt bort skinheadlooken, hip hop shortyfaktene, bohemelegansen, hjemmefrøkencomforten, clubthrashen og whatever. Jeg skulle vært alt på en gang, ved å se til ms. Lauper. Ikke alle kan takle denne eklektismen, men jeg drister meg til å blande rødt og rosa på grunn av denne dama.

Cyndi LauperCyndi er New York. Uten Cyndi Lauper, ingen Carry Bradshaw, for å si det sånn. Cyndi Laupers låt ‘Girls just want to have fun’ (1984) var jo også filmmusikk til den fabelaktige filmen ved samme navn, starring ingen ringere enn Sarah Jessica Parker som også spiller Carrie Bradshaw. Antakelig ikke en tilfeldighet. Om ikke Patricia Field var puppetmaster da filmen og sangen ‘Girls just want to have fun’ slo an i 1983-85, kan stylistikonet ikke ha klart å la denne storhetstiden være glemt da hun steppet inn på teppet som stylist for Sex og singleliv.

Cyndi LauperLåta ‘Girls just want to have fun’ er blitt karakterisert som en feministanthem og ‘She bop’ er en hymne til kvinnelig masturbasjon! True colorsvidjoen er så kul at jeg holder ut små glimt av lyrisk dans. Alle musikkvideoene er verdt gjensyn, så klikk på lenkene.

Cyndi LauperCyndi Laupers nye album ‘Bring ya to the Brink’ ble sluppet i mai (2008). Flere av låtene har en nice flow. Sommerlig er ordet, jeg har hørt det fra DJ Norge. Dette albumet skal spilles hver gang kjærra fiser i retning Hvervenbukta eller Ingjerstrand. Her er noen snikere:

http://www.mtv.com/music/artist/lauper_cyndi/albums.jhtml?albumId=2276092

Cindy Lauper

  1. «High&Mighty» 04:43 (The Scumfrog/Cyndi Lauper)
  2. «Into The Night Life» 04:00 (Astrom/Cyndi Lauper)
  3. «Rocking Chair» 03:39 (Basement Jaxx/Cyndi Lauper)
  4. «Echo» 03:55 (Astrom/Cyndi Lauper)
  5. «Lyfe» 03:38 (Cyndi Lauper)
  6. «Same Ol’ Story» 05:54 (Richard Morel/Cyndi Lauper)
  7. «Raging Storm» 05:23 (Richard Morel/Cyndi Lauper)
  8. «Lay Me Down» 03:28 (Kleerup/Cyndi Lauper)
  9. «Give It Up» 03:23 (Digital Dog/Cyndi Lauper)
  10. «Set Your Heart» 03:42 Victor (Richard Morel/Cyndi Lauper)
  11. «Grab A Hold» 03:27 (Dragonette/Cyndi Lauper) 12 «Rain On Me» 04:24 (Axwell//Cyndi Lauper)

Les, se og hør enda mer:

Stikkord: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Én kommentar to “Cyndi Lauper: ‘Bring ya to the Brink’”

  1. Delirium « Kvinnekongeri Says:

    [...] PS. Jeg har lest at mange ser likhetstrekk mellom Tori Amos og Delerium. At Gaiman og Amos er gode venner i virkeligheten, skal underbygge dette. Det påpekes ofte at dette vennskapet ble etablert etter at Delirium ble skapt. Jeg lurer heller på om ikke dette er Deliriums muse: Cindy Lauper. [...]

Legg igjen en kommentar

Følg

Få nye innlegg levert til din innboks.

